måndag 1 mars 2010

1 Mars!

Nu månad idag då :) nästa månad är bebben beräknad att komma ;) har inte bloggat på hela helgen, så får göra en kort sammanfattning av det hela..

Fredag: festen gick bra, va rätt lugnt.. Killarna satt vid 1 dator och kollar på bilar.. :P men de va en trevlig kväll och inget blev förstört. sedan gick dom till krogen, utan mej o martin.. Vi gick och la oss iv 24:00 ist.. martin hade fått i sej lite för mkt dricka, och jag va extremt trött.. Se båda somna riktigt fort.. Fast, vakna hela tiden, mådde illa och hade ont i hela kroppen.. AJ!

Lördag: vakna rätt tidigt, Gustav & Robin sov här, så va satt och tjata med dom till 13 då dom va kördugliga att åka hem.. Sen åkte vi med mina föräldrar till torp, skulle kolla på lite bodys till bebisen, men hitta inget jag fastnade för faktiskt .. Så de får lugna sej lite..
Efter torp åkte vi hem hit och fika med semla, även min bror 6 hans tjej Sara kom hit.. :) Trevligt! Mina föräldra åkte tidigt medans min bror stanna ett bra tag :) och innan melodifestivalen började åkte jag o Martin till Chaplins och köpte kebab.. mummsigt. sen fick jag äckliga sammandragningar och hade jätte ont i hela kroppen.. AJ AJ AJ! Så gick och la mej tidigt denna kvällen med.. och fick sova någonlunda iaf..

Söndag: Vakna runt 10, hade frf ont i ryggen och sammandragningarna va täta, men tänkte inte mer på det.. vi skulle åkt till thn och hämtat ut en gratis start box på babyprofffsen men dom va slut och kommer in på torsdag ist.. så vi skippa de, sen så hade jag ingen större lust att gå.. klockan närmade sej halv 4, och Martin fick mej att ringa förlossningen pga av sammandragningarna va så täta, Så vi fick en tid halv 5.. Och de va bara att göra sej i ordning, och åka typ.. Nnär vi väl kom dit fick jag göra ett CTG, Sen fick en läkare udnersöka mej, dom gjorde ett ultraljud och kolla så att livmodertappen va stängd och det vad den som tur va :) jag fick en bricanyl tablett och fick vila en stund så att sammandragningarna skule försvinna och de gjorde som efter nästan 2 timmar och jag fick lov att åka hem :D överlyklig, vill inte sova där ensam.. vilket jag hade fått gjort om dom inte försvunnit.. när vi skulle åka hem så va vi båda hungriga så det blev donken mat.. mummsiiigt :D Sen hem och bara slappa.. Denna söndagen va 4 nervösa timmar.. usch!!!

Vi fick reda på att bebisen nu väger 2200gram :D en liten sak..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar