tisdag 16 mars 2010

Irriterad!

Dålig sömn är inget bra.. känner mej helt slut i hela kroppen. MEn somna någon timma på soffan förut, vilket va rikigt skönt!

Igår va vi inne på förlossningen igen.Kom dit strax innan halv 5, Fick som vanligt göra en sånn där CTG-kurva, man brukar ligga i 30 min.. men dom glömde bort mej :O så blev nästan 1 timme.. Aj min rygg säger jag ! Sen vid halv 6 tiden så fick vi gå ut i korridoren och vänta på en läkare, men de kom ingen. Då dom bara har en läkare till tre avdelningar.. ( Förlossningen, BB & Antenatal) skit kasst. Vid halv 7 började vi bli hungriga, så vi lämna martins mobilnummer och så gick vi ner en snabbis till cafeterian och åt.. Sen gick vi upp igen.. Och det hade frf inte kommit någon läkare.. Och vid kvart över 7 så fick en barnmorska som verkade osäker på ALLT! Kolla så att jag inte hade uppnatt mej, trodde jag skulle dö! De gjorde svin ont. Och de har det inte gjort dom andra gångerna :/ Sen började det blöda också?! Hallå eller.. Blev gött irriterad så orkade inte säga något.. Hon skulle göra ett vanligt UL också, men hon fattade knappt hur maskinen fungerade! Och sen fick jag åka hem.. Hon sa att jag skulle äta alvedon ?! Åhh... Svensksjukvård är fan värdelös!!!!!! Alla har faktiskt rätt att träffa en läkare.. Men men.. Vi kom hem vid 8 tiden och de blev det soffan, med kladdkaka & grädde..

Funderar på att gå till Mammagruppen och sy lite idag.. Eller lovade att försöka gå dit. Så de blir nog så.. :)
Nu ska jag fixa lite här hemma.. Ha de bra.. Puss.I

2 kommentarer:

  1. Varför har du fått åka in till förlossningen så många gånger?

    SvaraRadera
  2. Har haft massa kraftiga sammandragningar som gjort ont.. och det är inte bra :P

    SvaraRadera