fredag 26 november 2010

Mitt liv!

Mej & mitt liv!
Jag är en tjej som föddes den 12 augusti 1991 på BB-Näl i Trollhättan, Jag fick namnet Ida. Jag va en stor bebis. Jag bodde i en lägenhet i sjuntorp mitt första år tills vi flyttade till trollhättan där vi bodde i 13 år innan vi flyttade till Brålanda som ligger några mil utanför Vänersborg.
I Trollhättan gick jag på 3 olika skolor, först Kronogårdsskolan där jag gick till 4:an innan jag bytte till Hjortmosseskolan där jag gick till 5:an och sen 6:an så flyttades min klass frå hjortmosseskolan till Polhemskolan som jag gick till lite av början på 7:an tills jag flyttade till Brålanda och började på Dalboskolan och gick där halva 7an - 9:an. Min grundskolegång va inte så jätte lätt.. I början va jag utsatt för mobbning. Jag va alltid den försiktiga lilla tjejen om inte sa ett ljud! En gång fick jag ett hopprep runt halsen. Jag har blivit slagen av mina så kallade kompisar. Och detta hände när jag gick på kronogårdskolan, sen bytte jag till Hjortmosseskolan där allt va bra till en början tills min klass flyttades till Polhem där allt började igen. Blev kallad fula ord, som ropade saker efter mej. Sen flyttade vi till Brålanda där allt också va bra till en början tills helvetet började ingen. Denna gången va de inte av elever/kompisar jag blev utsatt för utan de va lärarna/rektorn! Dom tyckte inte om mej bara för att jag alltid va den tysta tjejen som itne ville vara i centrum som alla andra va. Mamma & pappa gick på många mötet men jag fick ítne vara med på ett ända! Min så kallade klassföreståndare vill itne ha mej i klassen, han tyckte jag kunde gå på en särskolan bara för att man är tystlåten ?! Jag belv nertryckat av både lärare o rektor, jag mådde mer o mer dåligt. Jag blev tvingad att gå hos en psykolog på BUP som bara gjorde att jag mådde mer o mer dåligt! Jag blev hotad av min psykolog som jag hade då! Kunde anmält honom man jag orkade inte, jag orkade inte kämpa, jag hade redan gett upp hoppet om min skolgång! I 9:an va jag inte i skolan mkt alls. Jag gav verkligen upp ALLT! Kände mej värdelös som person. Va hemma i säkert 4-5 veckor i sträck ibland bara för att jag inte kände mej välkommen på skolan. Man såg vrkligen hur illa dom tyckte om mej. De ända som va bra med skolan där va bilden! Där jag fick måla/rita vilket jag älskar. Min skolgång så här långt va ett helvetet! Jag fick inga betyg, hade säger bra 50 poäng när jag gick ur skolan. Efter 9:an började jag på IV-programmet och gick där ett 1år. Trivdes rätt bra, de va små grupper och man blev aldrig bortglömd. Efter 1 år på IV så kom jag in på Barn&fritidsprogrammet som också började bra, men jag kände mej lixom inte som 1 i klassen.. Jag va 1 år äldre än dom flesta och jag trivdes inte alls bra. Så Mars- 09 valde jag att hoppa av. Så sen Mars-09 har jag gått hemma. Mina föräldrar & min syster har varit ett STORT stöd för mej under min skolgång. Jag hde verklige inte klart mej utan dom! Dom har gjort ALLT för mej! Vilket är guld värt!

Och maj-09 började jag prata med Martin vi smsa mkt och Juni-09 blev vi ett par. Den dagen började jag se en ljusframtid. Han förändrade verkligen mitt liv. Och efter 1-2 månader förändrdes de ännu mer då jag fick veta att jag var gravid, och jag valde att behålla de. Jag & Martin skulle bli föräldar April-10. Vi längtade och planera och sånt som alla gör. Januari - 10 förlovade vi oss och flyttade ihop. Martin är verkligen en snäll person, gör verkligen mkt för mej!
Månaderna gick och de blev april, 14 april började jag få värkar på kvällen och den 15:e tittade det ut en liten bebis. Våran lilla Lukas på 3070 gram & 48 cm. Kunde inte blivit mer lycklig än vad jag va då!

I Augusti-10 så valde jag & Martin att flytta i sär men frf vara tsm. Så nu bor vi i var sin lägenhet och har de bra här i Uddevalla. Lukas är idag 7 månader och är en glad o frammåt liten bebis.

Mina föräldrar & syskon!
Min mamma heter Monika Johansson och är 47 år gammal. Hon har 7 syskon. Både äldre o yngre. Mamma är mellersta barnet bland sina syskon. Mamma har 4 barn. Hon fick sitt första barn när hon va 15 år. Mamma bor i ett hus på landet i Brålanda tsm med pappa, och dom har varit tsm i 30 år och gifta i 2 år. Mamma jobbar som städerska inom Vänersborgs kommun!

Min pappa heter Christer Johansson och är 56 år gammal. Han har en lillasyster, så han är äldst! Min pappa har 3 barn som är hans riktiga, men 4 barn med min äldsta bror som min pappa alltid har varit en pappa för. Han bor som sagt också i ett hus på landet tsm med min mamma. Pappa jobbar på Gatuenheten inom Vänersborgs komun. Pappa tycker om att ta en grogg i garaget på helgerna och bara gå runt o pyssla lite.

Min äldsta bror heter Thony Pedersen och är 31 år gammal. Vi är inte helsyskon. Vi har inte samma pappa, men jag ser honom som riktig bror ändå. Thony bor i ett hus på landet brevid våra föräldar tsm med sin flickvän Camilla. Thony har 2 barn & en 3:e på väg. Hampus är 10 år och bor hos sin mamma i Lilla Edet på veckorna och är hos sin pappa varannan helg & på loven. Ramus är 1½ år och är Thony & Camillas gemensamma son. Sen är det ju en bebis på väg som ligger i magen frf men är beräknad den 29 nov-10.

Min näst äldsta bror heter Jonas Johansson och är 30 år gammal. Han bor i en lägenhet i Vänersborg tsm med sin flickvän Sara. Tillsammans har dom en gemensam dotter som heter Amilia och är 4 måander yngre än min Lukas.

Min storasyster heter Sofia Johansson och är 23 år gammal. Hon bor i en lägenhet i skogen i Dalarna tsm med sin pojkvän, son & bebis i magen. William är 4 år och är en liten buse. Sen kommer det en till bebis i April-11 som vi längtar efter!
Min syster har ALLTID stöttat mej i ALLA lägen. Hon finns alltid där även om vi har 35 mil mellan. Jag älskar dej!

Mina mor&far-föräldrar!

Min mormor heter Ulla Petterson och hon skulle vart 72 år gammal. Min mormor dog 2 dec 2008. Min mormor hade 4 syskon. Och hon hade 8 barn. Hon bodde i en lägenhet i Blekinge.

Min morfar finns vid liv men ingen jag har kontakt med av olika skäl!

Min famor heter Ulla-Britt Eliasson. Min farmor dog i Januari -10. Hon va ensam barn. Hon hade två barn & va gift med Roland. Hon bodde i en lägenhet i Trollhättan.

Min farfar heter Börje Johansson. Han dog 1963, då min pappa va 7 år. Har aldrig träffat min riktiga farfar, så vet inte så mkt om honom.

Min låtsasfarfar heter Roland Eliasson. Min farfar dom oktober 2006. Och han hade 2-3 syskon vad jag vet. Och vet inte hur många barn han hade. Roland, som va min farfar va gift med min farmor dom bodde i en lägenhet i Trollhättan.

Kusiner!
På pappas sida har jag två kusiner som jag inte har någon kontakt med! Anna & Robin heter dom.

På Mammas sida har jag MASSA kusiner. Vet inte hur många riktigt.
Jenny, Anders, Mikael, Anna, Johan, Amanda, Moa, Veronica, Kim, Isabella, Christoffer, Anton, Robin, Tim, Timmy, Anna, Lotta, Daniel, Ewa, Ulrika, Andreas.. Dom jag kommer på nu. Har flera, men som sagt jag känner inte alla.


Nu orkar jag itne skriva mer! Massa onödig fakta;)

2 kommentarer:

  1. Starkt av dig att dela med dig av detta.
    Tänk vad barn och kärlek kan vända hela ens liv på rätt håll.. känner igen det.

    SvaraRadera
  2. fy va du fått utstå me mycket vännen..å hemskt att lärare som ska ordna upp när de är stökigt i klassen och som ska kunna ta hand om såna situationer tryckte ner dej ännu mer..helt sjukt!

    du är duktig som har kämpat på vännen! <3
    kommer ihåg första gången vi träffades,du sa inte många ord men jag babbla på ändå haha och nu umgås vi ofta å vi pratar nästa varje dag :)
    du är guld värd vännen hoppas du vet det
    puss på dej!

    SvaraRadera