torsdag 22 november 2012

KakorGodisGlass

SOCKER!
Får erat/era barn äta godis, kakor eller glass?

Min son på 2,5år och får lördagsgodis, han får kakor när man fikar och glass på sommaren!
Är jag en dålig förälder för det ? Jag sköter Lukas tänder och jag har koll på mängen han får. Jag tycker att det är elakt att äta något gott framför sitt barn medans dom kollar på.

Jag anser att kakor, glass & godis är SAMMA sak. Har hört och läst att vissa barn får äta kakor men inte godis? Vad är skillnaden? Socker som socker.



Vad tycker Ni om detta?

Alla tycker vi olika, och det är så här jag tycker och menar absolut inget illa ;) så ni vet!

1 kommentar:

  1. här hemma har vi oxå helg godis eller ja fredags/lördags godis beror på hur helgens aktiviteter ser ut men jag säger som dig JAG eller VI har koll och borstar tänderna på barnen plus att dom inte får äta hur mkt som helst utan det är VI som väljer ut hur många bitar dom får äta
    ja skulle aldrig kunna köpa en glass åt mig själv bara å låta barnen titta på :/

    SvaraRadera