söndag 6 maj 2012

Mommo & Moffa

Igår skickade jag ett sms till min mamma och frågade om jag och Lukas fick komma och sova över. Vilket vi självklart fick. Jag tänkte ta bussen, men snäll mamma som man har så hämtade hon oss ist :) Lukas va överlycklig att få åka i mommos bil. Och ännu gladare blev han när jag sa att vi skulle stanna och köpa lördagsgodis ;)

Lukas satt och prata i bilen om att han skulle "leka moffa" och "leka Hampus". Hampus lekta han massor med. Lukas verkligen älskar honom. Åh så han skrattar. Dock tycker jag att Hampus lär Lukas sånt som han inte bord kunna! Men de är väl sånt som hör till ;) Dom hade iaf superkul!

Idag satt vi ute i trädgården och åt lite lättare lunch, smörgås & risifrutti ;) Lukas tyckte de va super kul. Men när han kom till smörgåsen och skulle äta den, så sprang han mest runt. Då sa jag till han att ge smörgåsen till Wilma(hunden). Och han låter Wilma bita av en bit på smörgåsen, sen tar han själv en tugga efter henne, på SAMMA smörgås! Ja hans mamma blev lite smått äcklad. Men vad gör de ;) Lukas tyckte de  va kul att mata vovven ;)

Vi har även hunnit med att åka till vbg och kolla på en syskonvagn. Dock va den rätt så slitet och han som visade vagnen viste typ inget! Så vi hoppar den. Har kollat på några andra, som jag nog kanske ska ringa på imorgon!
Tycker att det är rätt segt att när man väl hittar något så ska de vara sålt eller i dåligt skick! Så tröttsamt!
Men bara att leta vidare..

Nu sover min plutt och jag har bäddat ner mej i sängen och ska sova snart jag med. Man vet aldrig hur natten kan bli när Lukas kan gå ur sin säng själv :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar